Strategie-programma

Met het strategieprogramma van de RGS-coach maakt u noodzakelijke, strategische keuzes en bepaalt u de koers voor uw organisatie om succesvol te zijn en te blijven in de snel veranderende wereld van ‘de bouw en het vastgoed’

The Story

In de huidige markt selecteren vastgoedeigenaren hun bouw- en onderhoudspartners op basis van hun probleemoplossend vermogen en bereidheid tot samenwerken. Het kunnen leveren van goedkope productiecapaciteit is nog steeds belangrijk, maar niet genoeg om in beeld te blijven. Voor de op de uitvoering gerichte bouw- en onderhoudsbedrijven betekent dit wel dat zij nu de slag moeten maken van capaciteitsleverancier die op prijs concurreert, naar dienstverlener die toegevoegde waarde levert.

Organisaties die zich willen ontwikkelen tot een volwaardige partner voor vastgoedeigenaren die meer willen dan goedkope productiecapaciteit zullen keuzes moeten maken: met welke bedrijfsactiviteiten, producten en dienstverlening en voor welke typen opdrachtgevers en vastgoed kan en wil men zich bekwamen, specialiseren en onderscheiden van de concurrentie. Overal op inspringen, als de veranderende vraag zich voordoet, of door te anticiperen op verwachte klantvragen, is fysiek onmogelijk, financieel niet haalbaar en vanuit bedrijfskundig perspectief onverstandig. 

Met het 360º strategieprogramma van de RGS-coach maakt u de essentiële keuzes en bepaalt u de vervolgstrategie om vanuit eigen kracht en ambities een succesvolle transitie te maken van capaciteitsaanbieder naar gespecialiseerde dienstverlener. 


Aanpak

 Voor fase 1 van het programma, het maken en uitwerken van de strategische keuzes, stellen we een ‘sleutelteam’ samen. Het sleutelteam bestaat uit die personen van wie de directie verwacht dat zij, samen met de directie, kunnen en willen bijdragen aan het opstellen en implementeren van de koers van de organisatie voor de komende 3 jaar. 

Met het team stellen we de gedeelde visie, de ambities, talenten, drijfveren en kernkwaliteiten van de organisatie en de mensen vast. We analyseren de ontwikkelingen in de markt en bij uw opdrachtgevers. En we brengen in kaart met welke diensten, voor welke (typen) klanten en voor welk vastgoed de meeste toegevoegde waarde kan worden geleverd, uitgaande van de eigen kracht en ambities. Zo ontstaat een concreet beeld van die bedrijfsactiviteiten, klantgroepen en typen vastgoed waar de organisatie zich het beste op kan richten om de ambities en doelstellingen te realiseren en een goede concurrentiepositie op te bouwen, waarbij het (blijven) leveren van toegevoegde waarde centraal staat.

We bepalen vervolgens met welke acties en gerichte investeringen in de kennis en kunde van mensen, maar ook in systemen, software en organisatieprocessen, de ambities en doelstellingen waar kunnen worden gemaakt. Door gezamenlijk keuzes te maken en prioriteiten te stellen en deze tot in detail praktisch uit te werken wordt de strategie een breed gedragen en realistisch stappenplan om uw doelstellingen te halen. 

In fase 2 van het strategieprogramma 360° begeleiden we u en de verantwoordelijke medewerkers om de nieuwe koers stap voor stap uit te voeren. Afhankelijk van uw ambities, en de omvang en de intensiteit van de veranderingen, werken we daarbij samen met bijvoorbeeld een coach of een veranderexpert. 



Ik wil graag meer weten over deze training en wil graag hierover worden geïnformeerd.

Opmerking: De met * gemarkeerde velden zijn verplicht.